Previous Page  9 / 20 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 9 / 20 Next Page
Page Background

9

‘Ik vond het supervet dat de Hermitage me benaderde.’

In de ateliers hebben we van alles gemaakt met heel veel verschillende materialen, zoals klei of

drogenaald, je weet wel, daarmee maakte Rembrandt zijn etsen. Leuk vond ik het “circus in het

klein”, met een eikeltje en ijzerdraad heb ik toen een mannetje gefabriceerd. Het meest trots ben

ik op m’n stilleven van druiven, een appel en een kannetje. Bij deze opdracht heb ik geleerd om

vanuit verschillende perspectieven naar iets te kijken en vervolgens vanuit het mooiste uitzicht een

schilderij te maken. Het werk hangt nu bij ons in de woonkamer.

Ik kijk nu op een andere manier naar kunst. Vroeger bekeek ik een schilderij en dacht ik alleen maar:

“Wat een leuke kleuren”, en zocht ik daarna in het museum een bankje om op te zitten. Nu kan ik

een schilderij plaatsen in een tijd en stroming en begrijp ik de afbeelding beter. Soms blijf ik wel een

uur kijken naar één werk! Bij de tekenlessen op school merk ik dat ik een voorsprong heb: ik heb

allerlei technieken onder de knie.

Ik mis de lessen van de Hermitage voor Kinderen. Naar het einde toe werd het steeds leuker, ik heb

er zoveel geleerd! Ik zou zo weer alle lessen willen volgen.’

‘Ik vond het supervet dat de Hermitage me benaderde. Toen

we met school het museum bezochten, moesten we een mas-

ker maken. Blijkbaar viel dat van mij op want ik ben gescout,

al merkte ik daar tijdens die workshop helemaal niets van.

Ik had altijd al best wel interesse in kunst, mijn moeder nam

me soms mee naar een museum en op de basisschool vond

ik de lessen beeldende vorming heel leuk. Ik had ook altijd

duizenden knutselideeën, alleen de uitwerking ervan viel

meestal tegen. Dat vond ik jammer. Wat ik nu weet, is dat je

nooit precies dat kan maken wat je in je hoofd hebt zitten.

En dat je je daar dus ook niet vervelend over hoeft te voelen.

Afgestudeerd aan de Hermitage voor Kinderen

‘Ik zou zo weer alle lessen willen volgen’

der Werf